вместо да си увелича кура
ще си увелича езика
казах аз
аууууууууууууууууууу
очаквах от нея
но тя каза
благодаря
Не зная защо и РАЗСМИВАНЕ НА ДЕНИЦА СТЕФАНОВА
това е най-хубавото:
ти правиш деня
ти съживяваш
аз дори да съм камък
ти да ме вземеш
да ме метнеш в потока
аз веднага жаба да стана
а всички знаем какво става после
с панделките и жабите.
ДЕНИЦА СТЕФАНОВА В ХОЛА
Гледам теб тук
после вън другите
срамувам се
Ричард Бротигам
чела ли си
моля те престани
да си мислиш
че те смазвам с
ерудицията си
аз ти я подарявам
Ти си малък
женски Кобейн
това мога да
кажа за теб
и петите ти
сухи и жарки
разговорът се
разширява
както и любовта
Бротигам има
стихотворение в
което си гледа
кура и му се радва
че днес два
пъти е бил в теб аз
искам да ти
благодаря че пиша
за теб толкова
умна хубост целувам
мозъка ти макар
че и устните ти
не са безполезни
КОБЕЙН, МАЯКОВСКИ...
Кърт, искам да знаеш, че
прекалено млад беше за
да познаваш Владимир –
също оловна точка и край.
Сърцето ли болеше, пич?
Някак друго е когато пак
завесата пада. Хората
знаят че нищо не може
да ги спаси от самите тях.
Владимир Маяковски –
Кърт Кобейн, не сте се
се чели – няма начин –
знам, но това не е повод
за поема, макар че я има.
Салвадор Дали и Аманда Лиър |
КЛИШЕТА
Вечер: имало едно време
но времето било лошо
и те си останали вкъщи
и така свършва...
Сутрин: Беше се случило
нещо ужасно!
Съседката...*
*бел. а. А ето версията от 1986 година на Борис Роканов:
ВОЙ
Следобедния сън натискаше клепачите,
в съседите се беше случило непоправимото,
съседката...
НАЛАГА СЕ ПАК ДА СЕ ВИДИМ
Скъпа,
това че захвърлената ти
рокля се слива с вселената
значи,
че животът е топка, която
балансирам върху челото си
и не и
позволявам да падне.
ГЕРОЯТ
Главният герой на този Роман
за вечеря си пържи яйца на очи.
Гледа, ядейки полуумните, луди,
побеснели любовни двойки зад
отсрещните кухненски прозорци.
всеки се бие с всеки – мъжете
удрят, псуват и пак си въобразяват.
Жените плачат и едва удържат
изплъзващите се нерви за живот...
На главният герой му идва да ревне.
Изисква от автора бърз обрат.
И е възнаграден... КОНВЕРС бърз, джинсите и
NIRVANA... Напускане на скучния апартамент.
МОЯТ МОДЕЛ (И ОЩЕ ЦВЕТЯ)
Три дни тя не излезе от вкъщи.
Три дни тя не слезе от леглото.
Реши, че – въпреки трудоемкостта –
работата просто си струва труда...
Говорим си мръснишки – двамата
в случаите когато изобщо говорим.
Навън вали, затова не я нарисувах –
бях и обещал, но не ми се рисуваше.
НИЩО НЯМА ДА НИ РАЗДЕЛИ
Любима, нищо няма да ни раздели.
Лъжа е това, че времето лети...
Бариерите по гарите са спуснати.
Железничарите, видели теб,
Ме гледат с питащи очи... Цветята
Бели, цъфтят между траверсите...
(Тъгата ли стена е между две градини?)
И е лъжа това, че времето лети...
Любима, нищо няма да ни раздели...
АВТОПОРТРЕТ БЕЗ ЧАСОВНИК
Госпожицата с шапката от миди
Наметната с палто от октоподи
Премина бавно през градината.
Октомври беше сутрин мрачно
И твърде неприятно беше времето
Последната червена зимна роза
Бе уморена и окапваше с листата.
Госпожицата с шапката от миди
Наметната с манто от октоподи
Премина през градината отново...
ЛЮБОМИР ЛЕВЧЕВ: ДО ПОИСКВАНЕ
Няма коментари:
Публикуване на коментар